Judo

 Google je danas počastio Kanō-a Jigorō-a spomenom povodom 161 godine njegova rođenja.



Osnivač je Judo-a. Uspio je još davne 1910. godine uvjeriti Ministarstvo da uvede Judo u redovni program javnih škola u Japanu. Osnovna ideja je uz minimum energije postići najviše moguće. Trenirao sam Judo i za cijeli život upamtio kad te protivnik povuče ti ga još poguraj, kad te gura ti ga još povuci. To se odlično uklopilo u inženjerstvo koje upravo tako funkcionira. One najviše zgrade na svijetu ne suprotstavljaju se vjetru nego mu popuštaju, ljuljaju se.
Sve probleme treba tako rješavati. Svakom problemu moraš pustiti na volju da ga upoznaš a onda se pokažu i rješenja. Iskoristi energiju problema. Problem je istovremeno i rješenje. Samo mu promijeniš predznak od minusa u plus.
Jednom je jedan pas ljuto pojurio prema meni opako lajući. Ustao sam s klupe i ukočeno čekao što će biti. Jurio je prema mojoj nozi, prema bedru, zinuo je oko moga bedra i tek tada sam povukao nogu i zubi su mu škljocnuli, čeljusti se zatvorile u prazno.
Tad sam znao da je taj pas mislio ozbiljno ono što je lajao. Dalje sam se branio đonom cipele i dobro je sve završilo.

Preporučujem vam sport Judo.

Primjedbe