Nikakva odluka je rovovska bitka gdje smo sami sebi jedini neprijatelj

Bootstrap naprama startup
Bootstrap u biznisu znači da ste napravili firmu svojim resursima i kreditima i pozajmicama koje ste vratili. Tu je firma vaš proizvod.
Startup u biznisu znači da vam je banka (to zovemo investitorima rizičnog kapitala) dala nepovratna sredstva u punom iznosu da ih potrošite u određenom roku. Mogu se javljati i drugi ulagači, period na period, a može sve prekinuti bilo kad.
Što sam ja živio i radio paralelno, najžilavije ulaganje sam vidio kod Amazona. Kod Applea i Microsofta to je išlo glatko i brzo se sve odvijalo što ovisi o trenutku u vremenu.
Musk sad ima jako jako žilave ulagače. Facebook je imao gladak uzlet također radi dobrog tajminga, jasno, nije Mark znao da je dobar tajming, nitko ne zna da li je dobar tajming dok ne proba.
Kome uspije postati dinastija, ulagači su i dalje u brizi, jer sad sva konkurencija gleda u vas i krade li ga krade. Ulagači gledaju nove snage i kome se na vrijeme priključiti. Sad Signal, Telegraph preko noći su dobili iskusne korisnike Whatsupa. Hoće li se to desiti i Facebooku u cijelosti?
Jasno, ni bootstrap nije jamac održivosti. Moj biznis je bio bootstrap i trajao je 28 godina, a biznisi bi trebali trajati duže nego je vijek jedne genaracije. Bilo bi to jako dobro, jer biznisi su dugoročni, u interesu vlasnika i društva je da budu dugoročni, da traju generacijama, ali oni postaju sve kraćeg vijeka jer je tehnologija strahovito ubrzana.
Danas trebamo na sebe gledati kao dugotrajne investitore u nešto, a ne u svoje biznise kao dugotrajne. Danas smo svi investitori a nitko nije biznismen. Biznismen je čovjek kome traje biznis, a vidimo da to više ne postoji, nego postoji investitor, ulagač, pa kad pokrenete svoju firmu vi ste samo ulagač u svoju firmu i koliko će te to biti to je nepoznanica. Važno je da vi ostanete ulagač, a ne da ostane firma. Zar sam ja trebao i danas držati nastavu WordPerfect Office 5.1 za DOS? Ili nastavu Microsoft Office? Ili Online školu? Ili se potpisivat s "Prvi online učitelj"? Nasmijali ste se, i ja sam. Ali biti YouTuber, eeeeeeeeeee to je dobro ulaganje mojih resursa. Moje radno mjesto je cijelo vrijeme isto i zove se autor. I investitor. U moje autorstvo ulažem ja i moji kupci i zato je to bootstrap, a ne startup. Pošto su firme prolazne, pojedinci se misle gdje angažirati svoje resurse, gdje raditi, što raditi, i to je danas doživotno pitanje. Moja sreća je što se nikad nisam mislio ni trena, sve odluke sam odmah donosio. Bolje je i kriva odluka nego nikakva. Jer kriva odluka se može promijeniti, ali nikakva odluka je baš to što joj ime govori, nikakva. 
Nikakva odluka je rovovska bitka gdje smo sami sebi jedini neprijatelj.

Primjedbe