Škola, to su učitelji

 Pitao sam se kako sam se našao i ostao u obrazovanju a diplomirani sam inženjer elektronike. Sad znam odgovor. Volim razumjeti i onda volim pronaći način kako to prenijeti drugome da taj drugi ne izgubi toliko vremena koliko sam ja izgubio za to razumjeti. To bih stavio i za definiciju učitelja.

Razumjeti nešto, kod učitelja znači razumjeti ono bitno, razumjeti najmanji zajednički nazivnik svake teme, ili razumjeti "Prvi princip" kako je to nazvao Aristotel.

Primjeri. Kod materije danas učitelji žele razumjeti što se događa u jezgri atoma. Prvi princip u hardveru je tranzistor, kamen s plaže koji se ponaša kao prekidač bez da se išta u tom kamenu miče. U softveru bi to bila Aristotelova logika i Booleova algebra, u "Single Page Application" bi to bila komponenta, u povijesti bi to bila knjiga Lava Tolstoja Rat i mir, nastavite vi s primjerima.
Kasnije u životu nam se čini da nas škola nije pripremila za život, da je sve drukčije. To je zato jer je život trka. Težak u polju od jutra do sutra, radnik u tvornici, developer kod kuće ili u "open space"-u, liječnik u ordinaciji, astronaut u svemirskoj stanici ili uskoro na putu za Mars. Al' ako se čovjeku ikad desi da zastane i misli mu dođu, te misli će mu donijeti upravo prve principe (u matematici su to aksiomi) jer na tome leži sav naš život i sve se s tim može objasniti.
Škola, to su učitelji. Ako želimo bolju školu ulažimo u učitelje.

Primjedbe