Kako istraživanjem konkurencije učim

Ako danas svatko od nas može provesti istraživanje neke nauke i doći do osobnih otkrića (naučiti nešto) za par minuta, onda je teško i zamisliti kojom se silnom brzinom danas širi učenje i znanje i radi toga mijenja svijet.Istražujete na primjer konkurenciju. Evo moj primjer od neki dan. 
Zašto je Adrian Hajdin https://www.facebook.com/javascriptmastery iz Rijeke u samo godinu dana stekao 52k pretplatnika na ovom svom kanalu https://www.youtube.com/c/JavaScriptMastery/, a ja sam u 12 godina stekao tek 200 pretplatnika https://www.youtube.com/user/ivicakartelo/ 

Da vas čujem istražitelji konkurencije! Što mislite? 

Jasno, ovakva istraživanja su za poduzetnike ali i za one koji traže posao ili žele zadržati postojeći, biti ili ne biti. Ako ja dobro prosudim to pravo čudo koje je postigao Adrian, onda mogu i ja to ostvariti jer očito ja radim nešto katastrofalno loše ako toliko zaostajem za Adrianom. 
Nisam o tome razgovarao s Adrianom, ali ja mislim da je tajna u glavnom naslovu kanala. Moj se kanal zove "Ivica Kartelo" a adrianov kanal se zove JavaScript Mastery. Naziv kanala je težak 99% u algoritmu tražilica, a sve ostalo zajedno 1%. To ja mislim. JavaScript je vreli kesten današnjice, a JavaScript Mastery najbolji je naslov kanala današnjice na tu temu. 
Zašto ja sad ne izmislim jedan dobar naslov svome kanalu, bilo novom bilo postojećem promjenim ime? Zato što se ne želim fokusirati na jednu usku temu svim svojim resursima. Zato ne očekujem prihode od tog svoga kanala, ne bar za još 15-ajstak godina. Gdje je onda moj prihod (ako ne računam mirovinu)? Gdje se ja trsim za prihod? Trsim se na izdavanju knjiga na Amazonu, Lulu, tečajeva na Udemy, WizIQ a YouTube, Blog, Facebook, Twitter su mi samo kanali za dijeljenje i community. Ja sam YouTuber iz hobija, ali ako razmišljate o zaradi kao YouTuber, iz svog iskustva vam mogu reći da je to najteži posao ikad. Svi koji tako zarađuju iznimno puno vole to što rade i na tome ne štede svoga truda i vremena. To vrijedi za sve influencere, ako pod pojam influenceri svedemo samo one koji zarađuju dovoljno kao influenceri. Sve ispod toga je zagrijavanje, hoću neću, ili samo hobi, druženje.

Primjedbe