Što nam govori riječ 'ljosnuti'

Upotrijebio sam neki dan riječ 'ljosnuti'. Kontekst je bio kako se sad penjem na stolicu, kameru vješam o vrata, kako bih dok snimam iza sebe imao komad bijelog zida, pa da ne ljosnem sa stolice moram manje gestikulirati.
Danas vrtim u glavi tu riječ. Zašto mi je došla i izletjela u post. Najprije mi pada na pamet kako je to neka stara riječ iz moga djetinjstva, ali onda se počelo samo od sebe u mojoj glavi odmotavati objašnjenje. Da preskočim cijeli proces misli, glava je zaključila sljedeće.
Nikad za nekoga spretnog i okretnog nećemo reći da je ljosnuo, nego da je pao a iza toga sljedi i da se spretno digao. Riječ ljosnuti odmah govori da je ta osoba iz nekih razloga bila nesigurna na nogama od ranije, možda se tu javlja i riječ traljava, ili je osoba u godinama. Ovo zadnje se odnosi na mene. Ta riječ govori o stanju osobe prije, ali i poslije događaja. Vjerojatno će se ta osoba teže dignuti od osobe koja je 'pala'.
Jedna jedina riječ pa toliko govori.
Na ovaj način mi se znaju javljati i engleske riječi s kojima se moj razum voli poigrati.
Ponovit ću svoju izmišljenu narodnu poslovicu koje se sjetim kad god o riječima pišem: jedna slika govori tisuću riječi, a jedna riječ govori sedam milijardi slika, uskoro osam.
Što očekivati od čovjeka kome je od svih umjetnosti književnost daleko na prvom mjestu.

Primjedbe