Kako i što učiti za zaposliti se kao developer?

Moj zadnji online tečaj CMS-a je posjetilo u dva mjeseca 2000 'unique visitors'. Niti jedan komentar. Tako da pojma nemam jel' to ikome išta koristilo i ako je kako mu je koristilo pa da ovdje napišem. I tako mi je cijeli moj radni vijek u obrazovanju. Neki su vrhunski i bez mene, a neki ni makac niti sa sto mene.
Zato sam napravio jedan tečaj s puno izlaza.
Prvi izlaz je bio na razini Tim Lee Bernersa 1990.: napiši bla bla bla pohrani i otvori i to je prva web stranica. Ako ti je to dovoljno, imaš.
Drugi izlaz je bio: opet hrpa bla bla, pa dodaj na mjestima <p> a na mjestima <h1> jdkldj </h1>, otvori pa ako ćeš pisati doktorat to je dovoljno.
Ako ćeš tako pisati blogove onda ti još treba naučiti kako se piše link, a ako ćeš dodati slike onda img ako ćeš dodati video onda..
Itd.
Nemam pojma na koje su izlaze izlazili, ali ulazili jesu, vidim na serveru.
Često sam i ovako počinjao: izaći Ivane na ploču pa nacrtaj neku kuću. Izađe i nacrta. Izađi Dinko pa nacrtaj neki program. Molim? Zaključili bi: ono što ne znamo nacrtati ne znamo ni napraviti.
Ili bi počeo ovako: Tko se javlja za ispričati neku priču, bez veze, neku priču od par rečenica? Opet blokada. Nikome ne pada na pamet ni jedna priča. Zaključak: ono što ne znamo ispričati ne znamo ni napraviti.
Zadnja moja 45 minutna radionica u klubu mladih je bila pod motom kako biti programer za 5 minuta?
Ovako je izgledalo tih 5 minuta:
1. priča: imamo punu sobu raznih dokumenata, pune ormare, ladice. Treba ih staviti na vidjelo, na neku veliku zidnu ploču. Kako ćete? Svi znaju da će klamaricom povezivati papire u neke cjeline i vješati to na ploču.
To je CMS. Podatke iz baze podataka izvlačimo na danje svijetlo koje se zove Google Chrome.
2. Sjeo sam za laptop, bočno okrenut njima, gledali smo preko projektora što tipkam a tipkao sam SQL jedne tablice, dodao nekoliko redaka, a onda tipkao PHP i SQL upite za izvući te podatke iz tablice na web stranicu dodajući tim podacima onaj h1 i p od početka teksta.
Sad mi je 70 godina, a na FESB-u sam diplomirao 1974. i od tada uvijek programiram. A nešto sam tek sad shvatio. Shvatio sam da SPA stranicu sam radio prije 15 godina kad sam upotrijebio prvi put Ajax a da nisam znao da je to SPA. Zatim, morao sam dosta googlati da shvatim da nije SPA ono kad sve stranice imaju u adresu uvijek istu jednu stranicu index.php?a=7$b=6...
Shvatio sam da moje sljepo držanje zadnjih 15 godina za Smarty razdvajanje HTML od PHP me je bacilo u srednji vijek. Pravo je osvježenje raditi aplikacije u svim novim stvarima i otkrivati 'pro & con'.
Pa upravo sad radim Frameworkse u svim tim novim frameworks, bibliotekama... Napravio sam u PHP proceduralno, napravio sam SPA u JQuery Ajax i OOP PHP, sad idem vidjeti kako će taj moj CMS izgledati s Angularom, pa React, pa View pa Node.... Python
Stavit ću ovdje link na taj moj projekt na GitHub-u pa su vrata za suradnju svima otvorena, i juniorima, i seniorima, i bez tih titula
Inače ste ovdje zaglavili na tuđi teren, učiteljski, a to je kao da učitelji počnu pričati o programiranju.
Na internetu, na Stackoverflow, ma na Google ima puno ispovjedi ljudi koji su došli do posla, rade i pišu kako. Sve mi se čini da načina učenja ima koliko i ljudi.
Ovaj video je otvoren skoro 20 milijuna puta jer govori kkao naučiti bilo što za 20 sati!!! https://www.youtube.com/watch?v=5MgBikgcWnY&t=61s
Ovaj video je otvoren jedva pola milijuna puta, puno manje od gornjeg, jer govori kako s 10.000 sati biti Mozart u bilo čemu https://www.youtube.com/watch?v=jh9ax4QvzoQ
Očito je što je ljudima draže naučiti za 20 sati

Primjedbe