Matematika je žila kucavica ljudske civilizacije

Ivica Kartelo

Uzimati vrijeme matematike za bilo koju vrstu primjene matematike u životnoj svakodnevnici znači postepeno ubijati matematiku i prikriveno i dvolično dati za pravo "učimo što mi neće biti potrebno u životu" te negirati helenističku kulturu i sve prije i sve poslije i inventnost matematike koja je nosivi stup naše civilizacije, reći "dosta" tom stupu i na njemu napraviti platformu s bazenom i ležaljkama s pravom na dva koktela dnevno za 70 kn, izračunato od strane financijskih stručnjaka kao cijena "the best buy", kupanjem u tom bazenu s pogledom na more, pa kad izronite iz te vode izgleda kao da ste izronili iz mora koje je nešto niže.
Naši predci nisu znali matematiku ali su znali jako dobro finnacije jer su podizali generacije, a generacije su podizale nove generacije. Ali, samo oni koji su znali matematiku su napravili ceste, željeznice, avione, industriju, digitalnu industriju, svemirsku industriju, napravili su Dioklecijanov vodovod, faraonske i astečke piramide, presađuju srce, grade umjetne inteligencije, i sad bi znači trebalo stati na toj platformi i piti koktele, nema dalje, ajmo pojesti ovo što je ostalo, naša djeca nek se misle za sebe, a mi ćemo uživati u pljeskanju mase koja nam viče Bravoooooo! konačno više da je netko ukinuo taj nepotrebni predmet.
To neće ići jer matematika je žila kucavica ljudske civilizacije i baš kao život sam trpit će udarce i biti na samrti ali će uvijek iznova naći put za ozdravljenje jer ako ne nađe, naš život je završio, nema nas više, i sve je to matematika prošla i prolazi.
Roditelji su me učili financijama svojim odnosom prema novcu. Mama mi je znala reći: "Ivo, bolje ti je staviti 20 na banku nego uzeti 10 s banke." Ali mama je bila odlična iz matematike za vrijeme svog 6-godišnjeg školovanja.

Ljiljana Koritnik

Ivica Kartelo, kako ste ovo dobro napisali. Pročitala sam nekoliko puta. Osobito mi se sviđa ovaj dio:
"To neće ići jer matematika je žila kucavica ljudske civilizacije i baš kao život sam trpit će udarce i biti na samrti ali će uvijek iznova naći put za ozdravljenje jer ako ne nađe, naš život je završio, nema nas više, i sve je to matematika prošla i prolazi."

Aida Vlainić

Ivica Kartelo, prekrasno rečeno!


Ivica Kartelo

Ljiljana Koritnik hvala!

Ivica Kartelo

Aida Vlainić hvala!

Moj komentar na post Šime Šuljića: https://www.facebook.com/sime.suljic/posts/10219458875837503

Primjedbe