Uvijek isto, a uvijek različito

Posao učitelja je objasniti gradivo učeniku. Uvijek zamislim tog učenika, jednog učenika ili učenicu kojoj objašnjavam. U ovoj sam nastavnoj jedinici, Prvi susret s HTML i CSS zamislio jednog desetgodišnjaka koji sjedi ispred računala i sluša što ja govorim, zaustavlja video, vraća unazad, ponavlja, tipka to što i ja tipkam, gleda kako izgleda u pregledniku to što je tipkao, uspoređuje s onim što sam ja dobio, strpljiv je, nigdje mu se ne žuri, javlja mu grešku, traži gdje je ta greška, nikako ju ne može vidjeti, ali on se ne sekira, zna da ju mora naći jer uspoređuje s mojim kodom, u čemu je razlika, što sam napravio više ili manje, pronalazi grešku, nije zatvorio navodnike, za tu sam grešku ja kriv, ne radim dok snimam kao što inače radim, jer želim da budem jezgrovit, jasan, kratak, pa tako ne tipkam odmah otvorene i zatvorene navodnike, pa tek onda ono unutar navodnika, pa i sam zaboravim zatvoriti navodnike, pa ću jučerašnja videa ukloniti i zamjeniti novim, jer radim bez scenarija, scenario mi je u glavi, želim što kraća videa, ali ne želim radi toga brzo govoriti, pa ću sjeckati video na što je moguće više naslova jer će na taj način biti video zanimljiviji, jasniji, a tražilica će imati više naslova po kojima pretražuje, jer nema teksta, sve je u videu i naslovu, a pitanja i odgovore nisam uključio u tražilicu, to su izolirane diskusije ispod svakog videa koje se mogu ponavljati jer ni u školi ne pravimo arhivu odgovora pa šaljemo nove generacije da pretražuju tu arhivu, nego se ponavljamo a opet ne ponavljamo sa svakom generacijom, jer dva puta isto nije isto, i prošli odgovori točni za onda, obično su krivi godinu dana kasnije, ma koliko u biti bili jednako točni, ali kontekst traži nove odgovore. I zato je posao učitelja najzanimljiviji na svijetu. A i posao učenika je najzanimljiviji na svijetu, pa iskoristite taj posao, ne odbacujte ga, budite kao ovaj deseto godišnjak što sad gleda u ovu nastavnu jedinicu: https://www.youtube.com/watch?v=0i2ZbbEvqgk


Ovako zgusnut tekst zovem bujica. Pomažem tako onima koji ne vole bujice da niti ne počnu čitati, i onima koji vole bujice da su došli na svoje.


#strpljen_spašen_udomljen_naučen

Primjedbe