Zašto je fakultet najbolja investicija ikad igdje

Obrazovanje = znanje x učenje(na kvadrat)
Obrazovanje puno brže raste s faktorom učenje(na kvadrat) i nakon redovnog školovanja je u vremenu sada, ali ne treba radi toga omalovažiti faktor znanje, dapače, još više cijeniti jer se u tom faktoru akumulira i ono nastalo posljedicom učenja(na kvadrat).
Jedan primjer iz moje prakse i prakse mojih učenika.
U doba web 1.0 učenike sam podučavao JavaScript programski jezik. To je objektno orijentirani jezik kao svaki drugi takav, s kojim možemo raditi svoje biblioteke objekata i biti sve učinkovitiji na poslu. Izvršava se na web klijentu pa je u domeni front-end developera ili web dizajnera.
S web 2.0 i pogotovo s dolaskom društvenih mreža, razvilo se dijeljenje, pa je svatko mogao svoju biblioteku staviti na mrežu i dijeliti besplatno, a viralnost je onda činila svoje pa su hitovi iskakali praktički svakodnevno.
Evo tek nekih od njih koji se preporučuju dizajnerima za učenje ove godine ako već nisu: https://getflywheel.com/layout/best-javascript-libraries-frameworks-2019/
Učenje postaje lov viralnih hitova pa se stječe dojam da je važnije koliko si takvih hitova uhvatio nego tvoje temeljno znanje JavaScript, koje ti uostalom više i ne treba.
To je kao kad bi rekli da postoji program koji nam riješava zadatke iz matematike pa mi više ne trebamo učiti matematiku.
Možda zato neki ne idu na fakultet jer se tamo ne uči ni jedna od biblioteka JavaScript, a zaboravljaju da im je trebalo tek nekoliko sati da nauče svaku od tih biblioteka, što znači da one ne obogaćuju puno onaj prvi faktor u formuli "znanje", što znači da se znanje nalazi u JavaScript programskom jeziku, a ne u zbirkama objekata napravljenih u tom jeziku.
I tu leži prijetnja gubljenja poslova za srednjoškolce kad sadašnja potražnja počne jenjavati radi automatizacije postojećih "mash-up" poslova. Bilo je i zidara puno dok se ručno stavljala cigla na ciglu. Kad je došla kamion mješalica betona i nasula kalupe tesara, eto nebodera preko noći, a zidara nema za vidjeti. Inženjeri su inovirali novu proizvodnju, ostali u poslu i rade na daljim inovacijama.
Fakultet je najveće bogatsvo.
Ako ikako možete investirajte u svoj fakultet.

Primjedbe