Tom drugom je njegov model odličan, ali ti moraš napraviti svoj model škole jer nemaš iste resurse kao taj drugi.

Seth Godin je napravio odličan model škole https://medium.com/behavior-design/how-to-design-an-online-course-with-a-96-completion-rate-180678117a85 Istovremeno mi je otkrio da je taj model nemoguće kopirati. Da je jedinstven. On je napravio školu prema svojim resursima, oko svojih knjiga i blogova.
Sad vidim da sam i ja napravio školu prema svojim resursima, oko svojih knjiga i blogova.
On se opredjelio za omjer učitelj:učenik 1:10, a ja sam 1:1, on za sinkrono (svi su zajedno na Zoom-u, obavezno), ja za asinkrono (emailom, Skypeom... ).
Kod njega učenici rade, kod mene isto i više. Moja prednost je: Ja sam pročitao sve njegove knjige na njegovom materinjem jeziku i prenosio ideje mojim učenicima, a on nije pročitao moje knjige i ne zna hrvatski. Današnja moja škola ne izdaje verificirana uvjerenja, kao ni njegova, i isključivo služi učenicima za "level up yourself" kako on to lijepo kaže u svom PR-u.
Prolaznost o kojoj govori je samo njegov krasan reklamni slogan. 4% i 96% su fikcije, jer svatko tko je pogledao neki moj vide, bilo u cjelosti ili samo par sekundi je dobitnik. Dobio je ono što je tražio, "lavel up". Ne može se uspoređivati testiranje i "lavel up". Dobro, to je metaforički rečeno da su ljudi zadovoljniji s ovom školom nego tradicionalnom, da su "lavel up" dok se znanje za testove brzo zaboravi ako je bilo samo za testove.
Ono kritično kod škole Setha Godina, biti ili ne biti, je ta obavezna prisutnost na satovima gdje svi vide sve. Cijeli model leži na tome. To je povezano s njegovim naslanjanjem na Seth-centrični model. Svi u svijetu koji ga prate, su ga čitali i čitaju, su mogući polaznici njegove škole. Škola na tome raste. Problem je što se škola 100% oslanja na filozofiju Setha Godina, a danas nam treba puno filozofija za postići malo. Seth je marketar, a marketing nema jedan način nego beskonačno mnogo načina.
Seth je kroz svoj blog sve vrijeme nastupao kao učitelj. Nije omogućio komentare, ex katedra znači, pa je bilo pitanje vremena kad će pokrenuti i školu. Više puta na godinu je ponudio mogućnost cjelodnevnog druženja s njim za 1000$ po osobi. Sva ta iskustva su ga dovela do ove škole. Bit će zanimljivo dalje pratiti što će ponuditi sljedeće. Od Setha učim više na njegovim idejama kako plasirati obrazovanje, nego iz njegovog obrazovanja.
Ovdje sam naučio da se škole ne mogu kopirati, da su jedinstvene, svaka škola je jedisntvena za sebe i najgori mogući scenarij je da itko ikad kopira tuđi model. Tom drugom je njegov model odličan, ali ti moraš napraviti svoj model škole jer nemaš iste resurse kao taj drugi.

Primjedbe