Testirao sam pametni aparat za nagluhost

Onaj vodoravni dio je normalan sluh i kod mene je to od 125 do 500 Hz. Os x su khz, a os y su decibeli (db). Za audio frekvencije od 125 hz do 500 hz dovoljna je glasnoća od 15 dB da bih ih čuo. Nakon 500 hz mi treba sve više decibela pa tako da bih čuo 8khz, treba mi glasnoća od 100dB.
Bio sam u jednoj od ukupno dvije poslovnice firme Bontech u Splitu. Testirao sam najnovije slušno pomagalo. Iza oba uha se stavi mali dijelić, uložak se stavi u ušni kanal i iPhone u džep. Svi su dijelovi spojeni bežično i gotovo ne vidljivi. U plikaciju na iPhoneu se unesu mjerne točke iz gornjeg vašeg grafa kojeg ste dobili u bolnici. Sad aplikacija zna koje i koliko frekvencije treba pojačati.
Sustav radi ovako.
U onom dijelu iza ušne školjke se nalazi mikrofon i mikrokontroler, a u onom dijelu u ušnom kanalu se nalazi zvučnik.
Zvuk dolazi izvana najprije do malog dijela iza ušne školjke u mikrofon. Mikrofon pretvara taj zvuk u analogni izmjenični strujni signal, elektronika oko mikrokontrolera pretvara taj analogni strujni signal u digitalni i na taj se način riješava šuma. Pojačalo pojača one frekvencije koje treba i koliko treba pojačati da bi ona kosa crta dijagrama se izravnala vodoravno i tako ispravljena crta digitalnog zvuka se šalje na zvučnik u ušnom kanalu i zvuk dalje ulazi u ostale dijelove uha i, sad čujte ovo, ja sam čuo kao da sam dobio novo uho iz najranije mladosti. Hej, ljudi ponavljam, čuo sam sve kao nekad.
Slušao sam CNN vijesti i sve sam čuo i sve sam razumio. Mog profesora A.J. Hoge-a sam razumio i čuo i prije, sad kristalno jasno. Eto ga, pomislio sam, kao i očni vid, ljudska vrsta je riješila i nagluhost.
Za sad mogu bez toga aparata, što je dobro, jer košta 44.000 kn. Kad se od toga odbije ono što nam pripada preko našeg zdravstvenog te njihov popust preko American Expressa 25%, cijena pada na 31.000 kn. Ljudima u mirovini banke daju 15.000 kn kredita, znači ostalo bi 16.000 na 12 obroka preko American Expressa. Nije nedostižno, ali će kod mene počekati dok ne zaradim od svog novog biznisa kreiranja tečajeva programiranja na engleskom jeziku. Važno je da takvo nešto postoji, za početak.

Primjedbe