Fractal Imicron

#Fractal Imicron
1. Testirao sam još jednom Fractal Imicron obrazovnu igru autora Ivo Pejdo https://play.google.com/store/apps/details?id=co.imicron.fractal&fbclid=IwAR0G5LKtxk_PHe71aBN1t5n3yfXJs11xW1eTtjHAcPFG_qSKDqZ75YDsYwE
Ovako stvari stoje. Za učenje, svako učenje ikad potrebne su dvije stvari, svejedno kojim redosljedom, jer ako jedna od te dvije izostaje nema znanja, sve nam je za ludu.
Te dvije stvari su:
- visualizacija modela tog znanja u našem kognitivnom dijelu razuma
- ponavljanje je majka znanja, ponavljanje
Ta dva pojma, mogućnost da smo u stanju u našoj mašti vidjeti ne sliku nego film, a film je puno slika u slijedu, znanja kojem težimo u procesu učenja, i da je to moguće postići samo ponavljanjem, onda je ova igrica najbolji primjer što sam ja ikad vidio iz područja koje pokriva.
Igrač učenik vizualizira razlomke! Može li bolje. Vizualizirati razlomke. Učenik klikne na gumb Nova igra, ugleda razlomak u gornjem dijelu ekrana mobitela, jasan razlomak bijele boje na tamnijoj podlozi, na primjer 4/5 a u donjem se dijelu pojavi x-os koordinatnog sustava na kojoj su sljedeći brojevi i crtice
-1 | | | | 0 | | | | 1 | | | | 2 |
Učenik treba kliknuti na crticu ili broj koji odgovara 4/5. Vrijeme odbrojava, ako istekne nema bodova, čim klikne pojavi se zelena točka na tom mjestu ako je točno, crvena ako je pogrešno. Brojač bodova raste ili stagnira ovisno o točnim ili ne točnim klikovima. Nakon isteka vremena ide novi ciklus i sve tako za razinu koju je učenik odabrao, a postoje 4 razine.
Evo jedan primjer iz života. Na brodu u strojarnici postoji upravljačka prostorija koju smo zvali CPU (centralna procesorska jedinica). Svi smo u njoj kad je "manovra" (ulaz u luku i vezanje na određeni vez). Upravitelj stroja izdaje naredbe, uključi ovu pumpu, uključi onu, ali isto tako naredbe "otvori onaj ventil za toliko", "otvori onaj ventil za toliko", asistenti izlaze u strojarnicu i otvore ventile koliko im je rečeno.
Pitanje vama: kojim riječima se služi ravnatelj umjesto riječi "za toliko"?
Služi se riječima "jedna polovina, jedna trećina, tri četvrtine..." To treba vizualizirati na ventilu. Ventil se vrti u jednom ili drugom smjeru za x*360. Asistent uvijek uzima da je zatečeno stanje ventila 0 i onda od toga počinje vrtjeti zadano, ako je zatvori suprotno kazaljci na satu, ako je otvori u smjeru kazaljke na satu.
Onda se netko dosjetio pa umjesto razlomaka upotrijebio minute na satu - otvori 5 minuta, otvori 15 minuta, ali i to su razlomci, 5 minuta je 1/12 sata ili punog kruga, 15 minuta je 1/4 sata ili punog kruga. Bilo je to lakše od razlomaka.
Ali, čemu primjeri, svaki dan svatko od nas vizualizira razlomke po tisuću puta, samo što to činimo automatski, po osjećaju i ne izravno u razlomcima, jer uvijek smo za toliko obučeni, a još do kraja toliko, uvijek je pješčani sat na toj i toj poziciji unutar 1 minute dok ne operemo zube, na pola puta do škole ima igralište na kojem ćemo se igrati pola slobodnog vremena jer nam ostalo vrijeme treba za povratak nazad u školu itd.
U ovoj igri se dobivaju bodovi, možemo poslati na društvene mreže naš rezultat, ljutimo se na sebe kad smo omaškom krivo kliknuli ili smo se dugo mislili .. ali ćemo zato ponoviti, utrenirati, ponavoljati dok ne budemo bolji od ostalih ili testirati naše granice = to je ponavljanje. Zamislite, učenici ponavljaju a da ih nitko ne tjera na to. Učenici vizualiziraju a da ih nitko ne tjera na to.
Igrica je u razvoju pa se sve opaske kolega i učenika mogu ugraditi i svi mogu sudjelovati u razvoju igrice. Neograničeno je puno opcija za razvoj, odgojno obrazovnih opcija pa sve do jače integracije u društvenu mrežu ako treba i privatnu vlastitu koja bi bila platforma za cijelu školi i stalno se obarali rekordi kao na atletskim stazama, pored postojeće veze s globalnim platformama Facebook, Twitter, Instagram.
2. Sad idemo na drugu jednako važnu temu a ta je: primjena, na satu, kod kuće, gdje kako? Jer učitelj se može pitati, pa dobro ali što ću im ja za tu igricu? Tko želi može skinuti s Google Play kad god želi, igrati koliko želi i s kim želi, igrica je samo-objašnjiva, učenici odmah igraju, sve im je odmah jasno, što ću ja kao učitelj tu?
Ispravno! Učitelj tu ne treba. Jer kad se u razredu okupe učenici i učitelj to je vrijeme dragocjeno za interakciju svih sa svakim. Tu se može pričati o natjecanju koje se vodi, pa se može raspravljati zašto Danijela ima toliko puno bodova a ja tako malo, pa da vidimo neka nam sama objasni kako to postiže, koji su kome razlomci teži koji lakši, što bi mijenjali u sučelju, vide li dobro sve na ekranu itd itd. kao da pričaju o utakmici ili o knjizi Vlak u snijegu, ili učitelj ide s novim gradivom ili pak ispituje. Meni je na primjer bilo najzanimljivije kad učitelj ispituje. Srećom u to doba je učitelj otvarao dnevnik pa na koga ispadne, svaki sat je bio dio sata na takvo ispitivanje i ja sam svaki dan u osnovnoj manje, ali u gimnaziji svaki dan učio 4 sata i bio sam spreman za odgovor svaki dan, bez obzira koliko dan imao teških predmeta ili ne imao. Ja sam učio 4 sata svaki dan jer sam učio za prekosutra ako mi sutra nije bilo toliko teških predmeta kao prekosutra. Upravljao sam vremenom, rekli bi danas. A pravi je naziv upravljao sam svojim životom. Bili su to temelji na kojima se gradio cijeli moj život i uvijek je trebalo upravljati, ma kako to zvali, s vremenom ili sa životom, jer vrijeme je život. Šteta je reći da je vrijeme novac, jer vrijeme je novac samo djelom, a u cijelosti je vrijeme život. Život nije novac, pa zato ni vrijeme nije novac, nego su samo jednim svojim dijelom novac.
Učitelji mogu potaknuti učenike prema ovim igricama, nagrađivati istaknute s upisom bodova u dnevnik, voditi ovo kao vannastavne aktivnosti.
Koristite i razvijajte ovu i druge igrice od autora Ivo Pejdo Takvih autora nema puno i ako njima okrenemo leđa, jel' nam stalo onda do našeg rada u obrazovanju? Ivo ne može naprijed bez vaših povratnih veza. Ovo je otvoreni, besplatni kod, ali to ne znači da je besplatno i za autora. ma kakvi besplatno za autora. Autor to skupo plaća. Jedina i najbolja plaća za autora je povratna informacija od vas koji koristite ovu igru. Tko koristi ovu igru imat će o njoj što i reći.
Ivo Pejdo svaka ideja, svaki proizvod, ne ovise o sebi nego o leđima koja ih nose. Ako će leđa dovoljno dugo izdržati, uspijeh ideje i proizvoda je zajamčen. Ti to radiš već više od 20 godina ako sam dobro čuo. Ti si uspio!!! Igrica je skinuta više od 500 puta - to je ogromna brojka, ogroman uspijeh, ti si uspio. I ovdje je riječ samo o jednoj igrici, a ti si ih napravio više, koje sam pogledao i za koje mogu ponoviti sve gore rečeno. Vizualizacija i ponavljanje, a onda sljede sve ostale riječi zanimljivo, poučno, natjecanja, takmičenje, bilježenje, raspravljanje, analiziranje, samopouzdanje, znanje...
Nastavljam pratitivaš rad Ivo.

Primjedbe