30. godina weba!

30 godina weba! Prvi put sam se spajao na internet 1992 godine i samo zato što mi tada nije prezentiran web nego komunikacija tipkanjem u DOS-olikom okruženju ja nisam uveo tečaj interneta te godine nego 4 godine kasnije, 1996., kad je u Hrvatskoj uveden komercijalni web kad uvodim školu preko weba - online školu.
Pošto sam imao školu na daljinu od 1994. godine (knjige, dopisivanje, ispit u Splitu), čim se uvodi komercijalni email kod nas, 1995., moji prvi učenici s pisama prelaze na email.
Prvi kupac mojih knjiga u mojoj online knjižari bio je iz ploča, oko 400 kn ukupni iznos narudžbe. Mislio sam uramiti tu kupovinu, koliko je to tada bilo čudo. Pitao sam se što ako je knjižara u istoj zgradi u kojoj i kupac i da li knjižari znaju da je njihov susjed kod mene preko weba kupio knjiga u tako velikoj vrijednosti. Da li je svjestan konkurencije s weba?
Današnji najbogatiji čovjek na svijetu, dipl. ing. elektronike Jeff Bezos je tad, 1996-1997, već bio omiljena tema financijskih medija kao najveći "burn-up" start-up. Amazon je izdržao izgarati novce još desetak godina, pregrmio pucanje prvog internetskog mjehura, pregrmio i zadnji veliki mjehur i evo ga danas najbogatiji čovjek na svijetu.
Prve smo knjige gotovo isti dan pakovali svojim kupcima Jeff Bezos i ja, 1994-1995. Ja sam slao svojim učenicima na daljinu svoje knjige, a on je slao kupcima Amazon.com tuđe knjige. Ja sam imao dobit, on je bio start-up koji je "spaljivao" novac investitora i od prve dobiti bio udaljen desetljećima.
Jeff Bezos je primjer čovjeka koji je bio u stanju tada, na početku weba, uvjeriti najveće investitore u državi u budućnost trgovine preko weba, uvjeriti ih tako uvjerljivo da su mu davali milijarde dok su mjehuri interneta pucali. 30 godina weba, vrh-uspješni primjeri e-trgovina, i još nemaju svi trgovci online trgovinu.
Možda se s njim mogu usporediti samo prvi u industriji prije 100+ godina, IBM, HP, Intel i slični.

Primjedbe