Zašto (ne) ćeš biti YouTube kreator

Na Google Trends sam usporedio tržišta PHP, Croatia, Education po guglanju u svijetu https://trends.google.com/trends/explore?q=PHP,Croatia,Education
A onda sam dodao tržište YouTube i pogledajte taj usporedni grafički prikaz - sve je nevidljivo kad dodamo YouTube.
Eto zašto svim žarom radim na tržištu YouTube. Ja sam i dalje u "education" ali kad je već stigla raketa na mjesec (YouTube) zašto ne bih držao tečajeve u njoj. Zar cijeli život ostati u razredu s pločom i kredom? Ja ne.
https://trends.google.com/trends/explore?q=PHP,Croatia,Education,YouTube
1) Svako zanimanje, znanje, može na YouTube. Ne treba biti ekspert. Postoji opcija kreiranja "Play Lists". To je kreiranje liste onoga što vi gledate, čitate, slušate i što može i te kako poslužiti drugima. Na primjer, ako učite programiranje, onda možete graditi na YouTube listu koje ste sve kanale koristili na svom putu učenja, knjige, društvene mreže, članke, blogove. Ako dodate svakom videu i svoj komentar, takve liste su posjećene kao i autorske serije videa i imaju također stotine tisuća pretplatnika.
2) Jezik. Na hrvatskom je doseg 20-30 milijuna ljudi, što je i te kako puno, bar puno više nego doseg krojačice u prizemlju nebodera. Ali, ako u editoru napišete hrvatski, Google Translator će to prevesti na engleski ili koji god želite jezik pa će korisnik videa moći birati koji će prijevod uzeti.
To mi je svakako u planu koristiti radi istraživanja koliko će te opcije povećati gledanost.
3) Pretplatnici. "Subscribers" više nije što je bilo do sad. Kliknuti na gumb "Subscribe" danas znači jedan oblik crowdfundinga. Evo zašto. Od 18.11. ove godine ja ne mogu više biti YouTube Partner i imati prihod od Google AdSense reklama preko mojih videa, jer je uvijet imati 1000 pretplatnika, a ja ih imam trenutno 104. Znači, svojim klikom na "Pretplatnik" vi ustvari mene financirate, a da vas to ništa ne košta, nema nikakvih emailova prema vama radi toga, ništa, kao i da niste. Da stvar bude bolja, postoji opcija da vi budete nevidljivi pretplatnik, svi su nevidljivi za treće lice, ali ti dodatno nevidljivi su nevidljivi i meni.
Jer, prije uvijeta da se mora imati 1000 pretplatnika, pretplatnici su imali drugu realnost - bili su to ljudi koji stvarno žele pratiti, to ih zanima. Sad, s uvijetom najmanje 1000, pretplatnici postaju brojevi koji nas tek dovode do pozicije financiranja.
4. Ono pod tri je još izraženije kad idete na prihod od sponzora. Tada je najbitniji taj broj pretplatnika da bi netko mimo Google AdSense s vama sklopoio ugovor o reklamiranju, jer postoji i ta opcija na YouTube.
5. Jasno, za autora je ipak najbitnije koliko se njegov video gleda, što pratimo preko YouTube Analitycs jer samo o tome, isključivo samo o tome, ovisi prihod na duge staze. Moja gledanost raste s mojim radom i proteklih godinu dana je 400 sati. Uvijet za financiranje je 4.000 sati što upravo odgovara potrebi da se 10X poveća broj korisnika, pa će se i gledanost povećati 10X. To je linearno. Nadam se da neće biti linearno, nego eksponencijalno, ali je dobro i jedno i drugo.
5. YouTube je pokrenuo rubriku YouTube Creators, Academy, koju svatko može pogledati i iz nje učiti. Zaposlio je jako puno mladih ljudi koji nas uče svim detaljima objavljivanja na YouTube. To je zanimljivo pogledati radi inovativnog pristupa obrazovanju. Videa su do 1 minute, a kažu vam sve. Zamislite temu "Kako snimati s mobitelom za YouTube", rekli bi pa to je cijeli semestar učenja, a ono 1 minut video.
Tko god želi vidjeti reformu obrazovanja na djelu neka upiše neki tečaj bilo gdje na internetu, besplatni naravno, pa će na svojoj koži doživjeti tu reformu. Jasno, govorim samo o djeliću te reforme, onom kojeg nam donosi internet i koliko taj segment može pomoći učeniku, roditelju, učitelju, društvu. Obrazovanje će uvijek biti preširoko područje za bilo koje opcije pojedinačno.
6. Zašto nećete požuriti sad biti kreator na YouTube? Zato što je taj posao "full time job" plus prekovremeni. I druga stvar, mogu godine proći svakodnevnog rada, 365 dana u godini, po 10 ili 12 sati dnevno, a da ne dođete do minimalca. Kažem mogu, ne moraju. Uzmite samo opciju da niste stručnjak za išta, pa da kreirate "Play lists" jer ste i sami u razvoju, učite nešto. Vaše je vrijeme onda u slušanju tih videa, čitanju tih knjiga, blogova, u učenju.
Biti YouTube kreator je najbolje početi usput, uz nešto što ionako već radite, pa o tome objavljivati videa, autorska i ona koja su vam koristila. Umjerenim tempom. Ne jako puno svaki dan. Tek toliko da i vas zabavlja, dijelite. E, tu može biti onda i prihod za kavu, za neko putovanje, za neke svoje manje želje, za knjigu, što god. Ako ste već na društvenim mrežama, uključite YouTube u svoj novi kanal i po malo dijelite, mobitel imate, na mobitelu je i mikrofon, to je sve dovoljno i pod uobičajenim svijetlom, dnevnim, sobnim. Nikad ne znate, možda hobi preraste u profesionalni rad. Kao hobi je već plus za vas.

Primjedbe