Web je mrtav, živio YouTube

Prije 20 godina sam učio SEO. Tražilice, Vista, Yahoo, Google su bili moji glavni marketari zadnjih 20 godina. Sad mi je YouTube tražilica postala glavni marketar i učim Lesson: Write smart descriptions https://creatoracademy.youtube.com/page/lesson/descriptions…
YouTube tražilica je brža od ijedne ikad. Prije 7 dana sam imao ključnu riječ "True tables" u jednom videu i evo je taj video već na 9 mjestu relevantne liste https://www.youtube.com/results…
Ovi dani i mjeseci i godine su za YouTube tražilicu isto što su bili dani 1995-2000 za sve postojeće tražilice tada - renesansa. Sadržaj raste kao nikad, al' umjetna inteligencija čini svoje YouTube tražilici.
Sve to utječe i na volju za radom na YouTube. Događa se velika seoba naroda s Google Search na YouTube search, s Web stranica na YouTube videa.
Mobiteli tu najviše pridonose. Klikneš i snimaš vlog, govoriš, objaviš, gotovo, a za blogove moramo sjesti pa tipkati, ispravljati, fotografirati, animirati, izrezivati. Kad si nešto izgovorio nema uređivanja. Ljudi više vole na YouTube slušati slobodni govor nego da autor čita pripremljen tekst. Naratori čitaju knjige, ali slobodnjaci ne čitaju. Oni nešto upravo rade i o tome upravo snimaju videa.
Odjednom me nema po web stranicama, nego sam stalno po YouTube videima. Kako se to odjednom promjeni. Coursera, TED, milijunu obrazovnih sadržaja, platforme s edukacijskim sadržajima, sve je to prešlo na video. Knjige čitam ušima, audio, gotovo da i ne pišem više, neda mi se ni opise videa pisati. Kopiram naslov videa na tri mjesta: naslov, opis, ključne riječi i to je sve moje pisanje.
Na Twitter profilu sam sve uklonio što je do sad bilo, autor knjiga na Lulu, Amazon, suradnik na Stackoverflow, autor mobilnih aplikacija na GooglePlay, uklonio sam web adrese bloga i drugih mojih web sajtova, i stavio samo Web Dev YouTube Educator i URL kanala. Sve drugo se preko noći pokazalo kao da ne postoji. Zašto onda odvlačiti ljudima pozornost od onoga bitnoga danas a to je YouTube.

Primjedbe