Amazon je prvi došao na trag ideje blockchaina u trgovini robe široke potrošnje

Amazon.com već ima elemente blockchaina, iako to nikad ne bi rekli za jednu korporaciju. Sve knjige koje kupimo od Amazon.com dospijevaju u naš dio oblaka, u naše računalo, mobitel, Kindle. Distribuirano je ono što smo platili. Isto radi i platforma Udemy.com. Tečaj koji kupite je na vašem profilu trajno. Moj profesor engleskog A. J. Hoge nam nudi da skinemo što smo kupili na svoje računalo, trajno.
Sve što je prodano je distriburana mreža. Svatko tko je kupio knjigu The Excellence Dividend od Toma Petersa, ima tu knjigu na svojim računalima i svom oblaku. ta je knjiga znači distribuirana.
Koliko je blockchain ideja komplicirana vidimo i po tome, što Amazon kaže, sve knjige koje ste kupili u Kindle formatu su vaše dok ste živi, ali vaši nasljednici ih ne mogu nasljediti. papirnate knjige mogu, one su naše i za naše nasljednike.
Kindle knjige jesu distribuirane po našim računalima, ali ih mi ne možemo izdvojiti iz Kindle mreže, nazovimo to tako. Ono što možemo skinuti na svoje računalo, oslobođeno od svih dotadašnjih sustava i veza, to je naše i naših nasljednika. Proizvodi A. J. Hogea su dakle moji i mojih nasljednika. Koliko sam vidio udemy.com radi kao Amazon.
Jedina razlika između Amazon.com i blockchaina je što Amazon.com ima samo jednog "minera", sebe, jer je to klasična korporacija, ali toliko inovativna da nam je eto pokazala jedan mogući primjer blockchaina sutra u marketu robe široke potrošnje.

Primjedbe