Moj pokusaj da zivim od radnog mjesta influencer

Moj pokusaj da zivim od radnog mjesta influencer, a to je život od Google AdSense i drugih sponzora.

Na ovom svom blogu sam imao 20 posjeta dnevno do 03. veljače 2018. Bila je to posjeta bez ikakvog reklamiranja bloga. Tog datuma sam počeo eksperiment koji glasi:
Mogu li ja sa svojim resursima (mojim profilima na Facebooku i Twitteru) dosegnuti 1000 posjeta dnevno.
Plan rada:
- početi s jednom radionicom, programiranja, dnevno jedna radionica
- uvesti još četri radionice, biznis, engleski, online obrazovanje i strukovno obrazovanje, dnevno znači 5 radionica ukupno,
- svaki dan pišem po jednu novu radionicu za svaku od tih 5, pišem dakle 5 novih jedinica ukupno
- takvim intenzitetom izbacivanja novih sadržaja dobio sam razlog da pet puta dnevno tijekom dana objavim linkove na Twitteru i pet puta na Facebooku - ovo je bitno za brzi rast posjete. Predrasuda: ne mogu biti dosadan ljudima na mojim profilima Twitter i Facebook. Istina: mogu, mogu, to su moji profili, mogu koliko god puta dnevno želim objavljivati nešto. Svakako treba raširiti te objave preko 24 sata dnevno. Nitko ne zna kako algoritam Facebooka radi, a negdje sam pročitao da to ne zna nitko ni u  Facebooku, jer je algoritam narastao pa više nitko ne vidi cjelinu. Tko zna kad će tko od mojih pratitelja ugledati koju moju obavijest. Ako danas napišem na mom FB profilu da je radionica večeras u 19. sati, neki će to ugledati sutradan ili prekosutra. zato je Twitter tu odličan. Kad objaviš vidljivo je svakom tko tada gleda, a to je par sekundi ili manje ovisno koliko ljudi imaju pratitelja. Ako želite dosegnuti više ljudi na Twitteru onda objavljujte što više puta tijekom dana. Twitter služi za napuniti događaj koji je danas. Facebook je dobar za najave događaja.
- dnevno sam tražio prijateljstvo na Twitteru od 100, 200 ljudi, dobio 10 ili 20 novih pratitelja, jer sad mi je Twitter bio jaki alat za obavjesti o radionicama. Jasno, svako tolko sam brisao one koji me ne bi pratili. Preko tražilice Twittera sam tražio ciljane grupe za moje radionice,
- objavljivao sam linkove oko 11 sati u jutro, kao najava radionica za uveče u 19 ili 22 sata, pa od 18 do 24 analizu dana itd. Zasuo sam Facebook i Twitter i sa po 20 obavjesti dnevno svaki profil, ukupno dnevno znači i po 40 objava na Twitteru i FB, s grafovima posjete, s posjetom iz sata u sat, s rang listom radionica u pojedinom trenutku, razne stvari koje mi je pružala statistika bloga. Dvadeset prvi i dvadeset drugi dan eksperimenta, subota, nedjelja, objavio sam vijest o svojim radionicama developerske Facebook  grupe u Hrvatskoj, četri ukupno. U ponedjeljak sam zatvorio eksperiment povlačenjem obavjesti o mojim radionicama sa svih grupa i prekinuo potpuno s obavjestima na mojim profilima. Zašto? Zato što sam ugledao brojku posjeta 511 u 11 sati. A svaki dan bi u to doba imao najviše 99. To je bio ponedjeljak. Posjeta 511 u 11 sati prije nego sam taj dan počeo zasipati s obavjestima o novim radionicama. To je izravna posljedica moje obavjesti na četri developerske grupe u subotu i nedjelju. Gledam u tu brojku, refrešam stranicu i promjene su po 50, kao slap, kao tsunami. Koliko bi bilo do kraja dana ne znam jer sam taj slap odmah zatvorio brisanjem obavjesti na developerskim grupama i slap je prestao. Nigdje više nisam pisao obavjesti niti na moje profile. Na grafu vidite koji je to pad usljedio. Da sam pustio taj dan tsunami i dalje, sigurno bih postigao 1000 posjeta dnevno, ali kako je do tad 100 posjeta u 11 naraslo na 700 do kraja dana, onda je moglo do kraja dana biti i 3500 posjeta. To dalje znači da bi ja mogao postići i 10000 dnevno posjeta svom blogu svaki dan.
Zašto sam zaustavio? Zato što je bio eksperiment i trebalo mi je dakle 23 dana da postignem 1000 posjeta dnevno. Ja imam i AdSense na blogu, sve je to u redu, ali taj posao je za mene nemoguća misija. U ta 23 dana moje vrijeme je progutano. Ostalo mi je još samo hodanje 2 sata i ta bih 2 sata potrošio u još 5 radionica, ukupno dnevno 10 bi bilo i od kad ustanem, recimo 8 ili 9 sati u jutro pa do 3 poslije ponoći bio bih zaljepljen za računalo. Uveo bih i YouTube kanale za radionice, pa onda sve to još na engleski ...
Sve više ljudi i kod nas živi od ovakvog posla i ja im se divim koliko rade i kako dobro rade. Samo to je spirala strahovita i brojke posjetitelja lete okomito gore.
Eksperiment je trajao 23 dana. Rezultat je vidljiv na ovom grafu:

Za sve vas koji ovo čitate i želite imati ogroman i brz rast moj savjet, iz ovoga gore izvučen, glasi:
  1. Izaberite svoje područje i izbacujte sadržaj dnevno što više puta,
  2. O tome sadržaju obavještavajte po desetak puta na svojim profilima, na zanimljiv i različit način.
  3. Obavjestite sve grupe koje pokrivaju to područje.
  4. Podižite brojku pratitelja na Twitteru na gore opisani način.
  5. I neka vas je po mogućnosti što više u grupi koja to radi, jer za pojedinca je to ogroman posao.
Na primjer ako pokrenete meetup, imajte ga svaki dan po sat vremena, o tome obavještavajte dnevno, svaki dan druga tema, gosti. Ili imate grupni blog, ili udrugu, klub, treba se svaki dan nešto događati da bi svaki dan imali razloga za obavještavanje medija, da PR-ovi imaju svaki dan pune ruke posla, ali i da se svaki dan nešto i događa. Treba također sebi zadati točno što ćete mjeriti. Ako na primjer imate udrugu za pokretanje mladih u biznisu, i nudite predavanja svaki dan, meetup svaki dan, coworking svaki dan, onda treba mjeriti koliko od tog broja posjetitelja se odlučuje za pokretanje biznisa, koliko se njih zaposlilo i kolika je u tome zasluga udruge. U hodu stalno mjenjati, ovisno o povratnoj vezi.
A pored svega toga, ono najvažnije, daleko najvažnije je sadržaj koji nudite. Influencer je sadržaj.
Najdetaljnija autobiografija nekog influencera ikad do sad koju sam čitao je ova.




Primjedbe