Kad bude sve marketing, onda marketinga neće biti

Što više opcija imamo, to više opcija ne vidimo, jer je naše vrijeme uvjek isto. Izobilje na internetu raste nemilice, al' naše je vrijeme isto i većinu toga izobilja nitko ne gleda, ne čita, ne sluša, ili bar ne toliki broj da autor može od toga živjeti.
Zato nije isključeno da za deset, dvadeset, x godina jedan novi Amazon ne napravi lanac trgovina po svijetu od cigle i cementa i bude čudo tadašnjim generacijama kao što je ovaj Amazon čudo nama danas.
Ako je sve više malih biznisa od jednog zaposlenog i ako se svi budu reklamirali na internetu, količina ljudske pozornosti je obrnuto proporcionalna, sve je ima manje što je sadržaja više, i mnogi ostaju bez klikova, lajkova i kupaca.
Ako tada ulice budu prazne od reklama, tiska ni za lijek, tko nam jamči da se netko neće dosjetiti pa na ulici djeliti letke, izdavati novine i izazvati stampedo marketinga u obrnutom smjeru.
Neće se to dogoditi baš tako, ali roboti bi mogli biti novi medij i u kući i na ulici. Robot koji čisti stan bi mogao i po koju reklamu izbaciti. Ili proširena stvarnost, na ulici, u izlozima, restoranima, kućama, mogla bi biti novi klasični način marketinga.
A možda tim novim malim firmama i neće trebati marketing, osim onoga glavnog, kvalitete. Možda lokalno opet nadvlada globalno, pa se bude opet dobro živjelo i od ulice, kvarta, grada, plodnog polja, zraka, sunca, vjetra i vode, šume i livada. Jedan dobar OPG u kvartu sa zdravom hranom, ma i više njih u kvartu, skuplji od globalnog, možda učinu da kvadratni metar stana u tom kvartu bude skuplji, baš radi njih, a o ostalim lokalnim uslugama i proizvodima da i ne govorim, zdravlje, školstvo, vrtići, rekreacija, posao kap po kap, moj termin za posao svaki dan.
Al' dobro, iskušajmo sad te globalno-digitalne mogućnosti. Nađimo svoju globalnu nit od koje bismo mogli živjeti. Ako je ne nađemo, lokalno je uvjek tu.

Primjedbe