Vi ste potrošač 4.0

Pošto čitate ovaj moj blog post, vi ste manje/više potrošač 4.0
Koliko ste vi potrošač 4.0 usporedite se samnom:

  1. djelim i uzimam na društvenim mrežama
  2. čitam e-knjige
  3. pišem blog
  4. vodim blog-radionice
  5. simpatizer Bitcoin, Uber, Airbnb, PayPal
  6. svi moji proizvodi su u oblaku
  7. imam knjižnicu audio knjiga na mobitelu, plus dostupnost kupovine istih s ulice, slušam knjige dok hodam
  8. ne idem u kino, ni kazalište (može se tako reći)
  9. gledam serije/emisije na National Geography (Wild), History
  10. učim engleski slušanjem učitelja AJ Hoge s mobitela dok hodam
  11. koristim AdSense, AdWord
  12. hodam 10 km dnevno
  13. činim 10 zgibova dnevno na vanjskim vježbalištima za odrasle
  14. pišem knjige i tečajeve na engleskom
  15. član sam sveučilišne i gradske knjižnice, čitam trenutno ponovo Ksavera Šandora Gjalskoga
  16. sve knjige iz kuće sam poklonio gradskoj knjižnici
  17. učim svirati kodorov let na fruli
  18. crtam stripove, slikovnice
  19. programiram
  20. dizajniram
  21. vodim vblog na YouTube
  22. hodam uz prometnice i pijem kave radi hlada, ne uz more
  23. imam vremena za slučajne susrete i druženja
  24. spavam 9 sati, nikad preko dana ako se jutro ne računa u dan :)
  25. ne komuniciram glasom u realnom vremenu
  26. čitam novine u kafiću
  27. koristim audio Google prevoditelj za bilo koje izvore govornog engleskog za djelove koje ne razumijem, bilo radi informacija bilo radi učenja engleskog
  28. ono što proizvodim je u industriji 4.0
  29. kilaža mi je blizu moje visine preko metra
  30. kad bi trebao reći samo jednu riječ koja jamči uspjeh u životu, ma što to značilo, rekao bih riječ strpljenje. Potrošač 4.0 najviše uči u danu, pa od tud sam morao za sebe pronaći što je za učenje najvažnije. Ulažem u svoju znatiželju.
  31. nemoguće mi je sve nabrojiti i zato je Potrošač 4.0 živi u izobilju.
Koliko on pridonosi BDP-u? Puno više nego ijedan potrošač do sad, samo što ga ne prati Ponuda 4.0 (Industrija 4.0) i zato je važno mjeriti industriju 4.0, jer ona je ta koju čeka rast kakav ljudi još nisu vidjeli, ali istovremeno to znači i pad svih drugih industrija. Na primjer, zadnjih 20 godina sam kupovao knjiga kao nikad u svom životu, od Amazon.com i drugih online, a istovremeno imamo bankrot hrvatskih knjižara. Možda sam kupovao i više nego ikad tekstilnih proizvoda, obuće, a nama su te industrije propale. Hrvatski kupac kupuje više nego ikad, a hrvatska industrija je pala više nego ikad. To bi trebalo zaustaviti sve većim udjelom industrije 4.0. Industrija 4.0 nikad ne radi samo za lokalno tržište, nego uvjek za globalno, a lokalno je uz put. Tko uspije globalno, uspio je i lokalno. Obrnuto ne vrijedi. Prije bi se moglo reći, tko uspije lokalno, a ne globalno, sve mu je uzalud - propada, plus izgubljeno vrijeme pa je pitanje da će ikad ponovo s nečim drugim stati na noge.
Potrošač 4.0 trguje svojim vremenom - ulaže i dobiva vrijeme. Na primjer, uložio sam u slušanje engleskog i sad sve razumijem i slušam knjige dok hodam. Ako sam prije dva sata hodao i dva sata negdje sjedio i čitao knjigu, sad hodam i slušam knjigu istovremeno dva sata dnevno i na dobitku sam 2 sata. Ako skinem na primjer desetak besplatnih sažetaka Kindle knjiga, možda mi bude dovoljno informacija koje sam dobio pa ne kupim ni jednu od njih, a glava mi je opet na dobitku.


Primjedbe