Radionica strukovno obrazovanje 5. u 22

Ocjenjivanje stručnih predmeta u srednjim strukovnim školama remeti stručni rad u struci u tim školama. Struka je sad u srednjim školama dio ukupne nastave koju učenici trpe samo radi papira na kraju godine, da bi mogli upisati fakultet iz sasvim nečega drugog nego su trpili u srednjoj školi.
Učenici su s današnjom ponudom srednjih škola praktički zarobljenici na četri godine, jer ono što oni vole ili nema ili su ispod crte. Ako su ocjene iz osmoljetke kao općeg obrazovanja glavne za upis u srednju strukovnu školu, onda se desi da sam ja u razredu imao puno više onih koje ne zanima zanimanje web dizajner, nego što ih zanima.
Na to sam gledao i gledam kao velike gubitke društva. Em se plaćalo mene da predajem nešto što volim djelu učenika koji to ne voli, ali su odradili samo radi papira na kraju četvrte godine koji ih je odveo na fakultet psihologije, sociologije, prava, ekonomije, kineziologije. Niti je moje vrijeme bilo iskorišteno, niti je vrijeme tih učenika bilo iskorišteno.
Učenik će sam otići iz struke koju ne voli, ne trebaju mu jedinice za to, samo mu treba ponuditi više zanimanja i lakši prijelaz iz jednog u drugo zanimanje, bez gubitka dragocjenog vremena za rad na ocjenjivanje. U strukovnom djelu srednjih škola rad bi trebao biti kao što rade današnji startupi. I to stvarno, ne po školski.

Primjedbe