Radionica strukovno obrazovanje 4. u 22

Ocjenjivanje.
Opće obrazovanje treba ocjenjivanje. Jedan od pet Europljana je pismen ispod minimuma kojeg je odredila EU komisija. Što će društvo učiniti nego s ocjenama prisiliti učenika da savlada i ono što "mu u životu neće trebati".
Kod strukovnog obrazovanja, danas imamo malo ponuda novijih zanimanja, pogotovo iz tehnologije.  Zato se u razredu nađe više učenika koje zanima nešto drugo, a ne ono što se u tom razredu i zanimanju uči. I onda opet ocjenjivanje spašava stvar pa su učenici prisiljeni učiti što ne vole samo da dođu do završnog papira s kojim se mogu upisati na fakultet. Tako su moji odlični web dizajneri otišli na sociologiju, psihologiju, pravo, ekonomiju.
Najprije smo krenuli s web dizajnom, a onda to podjelili u tri smjera: web dizajner, web programer, web multimedija i zainteresiranost u razredu za struku je skočila 1000%, jer su učenici mogli birati već s 15 godina koji će smjer, a ne učiti sva tri smjera u jednom, pa netko voli crtati, netko programirati a netko snimati videa, ali ne, svi su morali sve dok je sve bilo u jednom.
Tako zainteresirani strukovni razredi, tako fokusirani, mogu funkcionirati kao firma, raditi proizvode, ići po konferencijama, natjecati se za sredstva, prodavati po sajmovima, marketirati na mrežama, sastajati se u coworking prostorima. I tu treba ukinuti ocjenjivanje jer je gubitak vremena. Učenik koji je zalutao u neku struku će reći da je zalutao i tražiti premještaj u drugu struku, ne trebaju mu to jedinice reći, niti mora štrebati za prolazne ocjene nešto što ne voli da bi išao na fakultet koji voli.

Primjedbe