Zašto će za samo 5 godina cijena mobitela nadmašiti dvostruko cjenu auta?

Zato što će "hard jobs" činiti 20% svih poslova na svijetu, a "soft jobs" 80%.  Za samo 5 godina najskuplji mobitel može koštati čak punih 50.000 EUR-a.
"Soft" poslovi se obavljaju mobitelom, "hard" poslovi autom, laptopom, notebookom pa i tabletom.
Programiranje je na primjer "hard" posao, a komunikacija na društvenim mrežama je "soft" posao. Guglajte o tim poslovima.
Zašto nam današnji mobiteli nisu dovoljni?
Zato što ćemo na njih skidati sve teže i teže aplikacije. Na primjer ja bih želio aplikaciju koja bi zahvaćala baze društvenih mreža i davala mi analizu svake ključne riječi koju upišem. Želio bih aplikaciju koja bi me obavještavala o rang listi utjecajnih osoba na društvenim mrežama po željenim regijama i temama te što su rekli po nekim ključnim riječima koje me zanimaju.
Takve aplikacije nas guraju na veću razinu mozgovne analize, gdje će nam glavni posao biti "soft" posao koju strategiju danas primjeniti i koju taktiku.
Puno je posla danas biti vidljiv na društvenim mrežama. Jako puno. Ja slušam engleski  (soft posao) dok hodam (hard posao), ali srećem ljude koji hodaju, gledaju u mobitel i tipkaju. Ti će poslovi otpasti jer su danas naprosto toliko primitivni da uzimaju čovjeku cijelo budno vrijeme. To što mi danas hvatamo i emitiramo na društvenim mrežama, radit će algoritmi koje ćemo skidati na svoje mobitele i dati im instrukcije što da hvataju i što da emitiraju i kad da nas uključe. Ti algoritmi će raditi na mobitelima od 50.000 EUR-a i mnogi u Hrvatskoj će sebi moći priskrbiti takav mobitel, baš kao što danas može ove mobitele. Ta cjena nije najveća, naravno, bit će ih i puno skupljih.
Na mobitelima ćemo imati aplikacije koje traže procesorsku snagu koja danas pokreće cijeli Facebook. Neki će te aplikacije zvati umjetnom inteligencijom, ali daleko su one od toga. One će samo rudariti i analizirati, ali se mi još jako jako dugo nećemo moći riješiti inteligentnih poslova. Sve više će ljudi biti lideri samih sebe, a imat će soft kojeg danas svi lideri korporacija zajedno nemaju. Da stvar bude zanimljivija, sve će se to dešavati u "Long Tailu".
Osobno radim na tome da moj biznis i tada bude održiv, kao što je održiv zadnjih 27 godina. U tim godinama desio se najveći prijelaz ikad iz hard poslova u soft poslove. Odlazak ljudi sa sela u grad prije 100 godina, kod nas prije 60 godina je sitnica prema ovom prijelazu "hard" u "soft", kojeg upravo svjedočimo.

Primjedbe