Evo rješenja za izlaz početnika na globalno tržište

Društvene mreže služe i za objavu projekata koje svatko od nas može poduprijeti s 1 kn. Pošto nas na društvenim mrežama globalno ima više milijardi, ta naša 1 kuna s drugih 100 ili 1000 čini 101, ili 1001 kunu. Toliku sumu možda autor djela i traži da bi ostvario svoj projekt. Autor može i ponuditi svoj proizvod ili djelo ili uslugu za neki iznos, pa se tako može dogoditi i plaćanje unaprijed, s povjerenjem u autora da će isporučiti to što je obećao u projektu. To što autor projekta nudi nekome od nas može biti baš ono što nam treba, ali nigdje do sad nismo našli ili nismo našli po ovoj cijeni. Tako se projekt nekog autora može pretvoriti u prodaju njegovih proizvoda unaprijed. Tako dolazi do nepovratnih sredstava za proizvodnju svog proizvoda za kupce koji su već platili. Tijekom tog procesa se mogu dogoditi i drugi kupci i može nastati održivo radno mjesto ili s vremenom više radnih mjesta.
Moj prijatelj na Twitteru, Tom Peters je najavio svoju najnoviju knjigu za travanj iduće godine. Već sad se može kupiti, jasno, po povoljnijoj cijeni. Gospodin je svjetski poznat autor i njegove se knjige kupuju u cijelom svijetu. Njemu ne trebaju platforme za grupno financiranje. On je to rekao na svom profilu, stavio knjigu na Amazon u pretprodaju i dalje za njega radi viralnost.
Kako će netko nepoznat, s 500 prijatelja na Facebooku u Hrvatskoj na hrvatskom jeziku postići viralnost ako objavi svoj projekt na engleskom jeziku na nekoj od svjetskih platformi za grupno financiranje?
Nikako. Na žalost, nikako.
Jer, svijet, bar onaj dio koji ima pristup internetu, živi u izobilju besplatne internetske ponude, ali i cjenovno pristupačne. Bezbroj svega, YouTube videa, obrazovnog sadržaja, knjiga, informacija, svih mogućih proizvoda preko e-trgovina.
Izobilje! Samo u jednom vlada strašna nestašica. Nestašica je vremena onih koji koriste internet i oni jako malo toga mogu pogledati. Tako poglede steknu poznati, a malo tko ispod njih, a o onima na dnu kojih je najviše tek roditelji i brat i sestra ili najviše prijatelji iz razreda. Do vaših proizvoda se dolazi preko ključnih riječi u vašem projektu, ali što vrijedi kad ste na milijarditoj poziciji na relevantnoj listi koju izbaci Google.
Ne pomažu nikakvi trikovi kojima biste dospjeli među prvih 10, jer svijet vas naprosto ne poznaje, nikad čuo za vas.
Dugo sam u toj priči, a posebno od kad sam počeo objavljivati svoje knjige na engleskom na Amazon i Lulu te svoje tečajeve na WizIQ i Udemy.
Gdje je izlaz za početnike?
I pronašao sam ga zahvaljujući mojoj kćeri Martini, umjetnici i njenom projektu na ovoj islandskoj platformi za grupno financiranje.
Gdje je rješenje?
Rješenje je ovo što je učinila moja kćer. Objavila je svoj projekt na engleskom na globalno vidljivoj platformi, ali je o tome javila svojim mrežama u Hrvatskoj i meni javila "Tata možeš li objaviti na svom profilu ovaj moj projekt."
Rješenje je: pokažimo se globalno na engleskom, ali se prvim sredstvima nadajmo lokalno. Obavijestimo o tome i našu lokalnu mrežu.
I ja to sad činim svojim primjerom. Obavještavam svoju mrežu ili mreže o projektu svoje kćeri. To nije molba, nije prijedlog, nije ničija obveza, nego jednostavno obavijest. Možda nekome u mojoj viralnosti treba baš to što Martina nudi, a možda netko samo želi pomoći taj projekt.
Svatko od nas može objaviti projekt i o tome obavijestiti svoju lokalnu mrežu. Svaki naš učenik to može, svaki naš zaposlenik ili ne zaposleni, svatko u mirovini. Za test sam i ja objavio jedan svoj projekt na istoj platformi i sad samo čekam da oni to puste u javnost. Pisat ću o postupku. Ako taj moj projekt dobije zeleno svjetlo od platforme, onda svatko od nas može objavljivati na toj platformi a o tome obavijestiti lokalnu mrežu.
Tako bi mi samo s našim 1 eurom mogli biti dio grupe koja je pokrenula jedno radno mjesto. Nije cilj ovih platformi da nam netko uplati veće iznose, ne, nego baš suprotno, da nam više ljudi uplati male iznose, mikro iznose, ili da kupi unaprijed naš proizvod, ako mu je potreban.
Iz gornjeg je vidljivo, da ne moramo čekati da netko otvori platformu u Hrvatskoj, nego možemo odmah svoje projekte objavljivati na postojećim svjetskim platformama, a o tome obavijestiti svoje lokalne mreže.

Primjedbe