Ego je zaslužan za naš uspjeh

Na Stackoverflow.com dobivamo "respect" bodove. Ako onaj tko pita odabere naš odgovor da mu najbolje odgovara, dobivamo 15 "respect" bodova, ako još netko klikne da mu se naš odgovor sviđa to je još 10 "respect" i tako učenici pozovu cijeli razred da glasa za njihove odgovore i oni odmah 200 respekt plus u trenu. Ne mogu više, jer je ograničeno na najviše 200, upravo radi razreda koji bi brzo prerastao u cielu školu, općine, županije.
Ali nije uvijek tako lako doći do respekta. Prije sto godina znalo se čije je vino najbolje u Splitu, od kojeg težaka, čiji je vinograd najbolje održavan, alat i blago najbolje držano. Bio je to respekt bez mogućnosti ikakvih trikova i podvala.
Sve se poslije prenijelo na prve obrtnike u gradu a kasnije na zanatlije u industriji, pa liječnike u bolnicama, učitelje u školama, glumce u kazalištu. Svi smo imali respekt bodove i svi smo ih djelili drugima. Tako danas funkcioniraju društvene mreže, Airbnb.com, Uber.com, Udemy.com, sve.
Trikovi tu ne pomažu. Prvi na Stackoverflow.com ima respekt jedan milijun, a ja imam blizu 500. On je to zaradio u 10 godina rada, a ja u dva mjeseca. Ako budem imao želju, vjerovanje da mogu i emocije da to radim i ja ću imati jedan milijun za deset godina. Nema tih trikova koji mogu čoovjeku pomoći, samo su gubitak vreman i sam sebe zavarava. Igramo doživotne igre a ne lutriju na odmah otvori i vidi jesi dobio. A u tom životno dugom putu nema naprijed bez use i u svoje kljuse. Svaki pokušaj da netko s "razredom" na mreži nešto pokuša podlo neće ništa postići, niti će nauditi konkurenciji navalom loših recenzija ili skidanja bodova jer se na Stackoverflow.com djele i negativni bodovi i te kako, opet neki i to čine s razredom. Nikad o tome ne brinite. Jedina naša briga je koliko bodova mi sami sebi dajemo i na koji rok.
Tako smo mi na mrežama danas respektirani kao težaci nekad,
I sad ono glavno. Što čovjek hrani s respektom? Hrani svoj ego. A što čovjek dobiva s respektom? Dobiva hranu, odjeću, krov, novce za školovanje djece, dobiva standard, opstanak, hedonizam, izobilje, kako tko od nas gleda na to.
Ako piće i cigarete hrane naš ego mi ćemo ih uzimati. Ako debljina hrani naše ego mi ćemo biti debeli. Jer, ego = respekt, a respekt = prihod, standard.
U društvu u kojem ne bude, niti u jednom njegovom djelu cigareta, alkohol, trać, nerad, i drugo, povezano s egom i respektom, te ovisnosti će nestati.
I zato se ja ne slažem do kraja s meni omiljenim piscem Sabatom, koji piše o jadnim radnim mjestima koje ljudi pokrivaju po trgovinama, tvornicama, dućanima, jer su naprosto dosadna radna mjesta. Ali, nije stvar u radnim mjestima, nego u onome što ona ljudima donose, a donose im bodovo za respekt, koji hrani ego i oni donesu kući plaću kojom podižu obitelj, standard. I to nas usrećuje. A radna mjesta se ionako mjenjaju, a uskoro će dosadnih radnih mjesta potpuno nestati. Ali to je već priča za drugi neki post.

Primjedbe