Kraj UX?

Dizajn. Ne bilo koji, nego UXD. UX(D) znači 'user experience' (dizajn), u prijevodu korisničko iskustvo. Dizajner dakle ima za cilj kreirati takav dizajn web stranice da se posjetitelj osjeća kao u svojoj kući, kao u poznatom okruženju, u kojem ne mora misliti "na koja će vrata", nego ga vodi dizajn, jasno, glatko, na zadovoljstvo i budućeg kupca i prodavača.

I to je postignuto. UX je postao novi ZERO-START. Podrazumijeva se. Sad kad su svi UX dizajneri, što sad? Sad UX više ne treba spominjati, nema ga više, podrazumijeva se. To iskustvo je isto što i ergonomija u tradicionalnom obrtu i industriji. Kad smo konačno svi sjeli u ergonomske fotelje s pet točkića, ruko-naslonima i hidraulikom, kad smo svi naučili da je za kralježnicu "the best position next position", došli su laptopi, notebookovi, mobiteli, tableti, potpuno neergonomski uređaji, mobilnost i mi smo se našli presaminuti oko tih uređaja na svim mogućim mjestima samo ne više za stolom i u našoj ergonomskoj fotelji.

Isto je i s UX-om. Kad su svi postali UX, eto nam LEAN-a, što će reći pokušaji bez vidljivog finalnog proizvoda. I dok je kod UX-a vladala 100% logika, jer znamo anatomiju ljudskog tijela i njegovo iskustvo jer smo i sami korisnici, kod "leana" ne znamo ništa, nego povratnu informaciju. Ona nas vodi. Posjeta raste, to, to, to se traži idemo s dizajnom u tom pravcu, auuu, jučer je posjeta pala, miči ono što si zadnje dodao.....

Da stvar bude još neobičnija, sadržaj je kralj, pa je to povuklo dizajnere u sadržajce, autore blogova, ilustratore, autore vblogova, pisce scenarija za reklamne spotove na YouTube, fotografe, voditelje društvenih mreža, videa i ilustracije na društvenim mrežama, JavaScript programere...

UX je mrtav, živio lean.

Primjedbe