Kružna ekonomija

Što je to kružna ekonomija, korisnik umjesto vlasnik? Da li je to kad koristimo Facebook a nismo vlasnik od Facebook? Da li je to kad ja zatvorim svoju školu Kartelo (vlasnik) i svoje proizvode plasiram preko Udemy.com kao korisnik te platforme?
Moja učenica Branka sa suprugom je u Gorskom kotaru otvorila farmu ali ona od ničega nije vlasnik, ni kuće u kojoj žive, ni trave koju pasu krave, ničeg nije vlasnik do li krava i ovaca?
Vlasništvo je samo sebi prepreka za agilno poduzetništvo. Kako ćeš se mijenjati ako si vlasnik? Kako ćeš se seliti? Kako ćeš padati na nulu i počinjati sve iznova?
Biti korisnik je velika stvar. Ako propadne Facebook mi ćemo koristiti platformu koja ga naslijedi, ili bilo koju od tisuće njih što naviru.
Pa koliko toga mi već koristimo na internetu a da nismo vlasnici istoga! A tek aplikacije na mobitelima, mesendjeri, oblaci...
Udemy.com je počeo s praćenjem statistike. Autor ovog tečaja JavaScript: Understanding the Weird Parts ima prihod 20.000 EUR-a mjesečno. Taj autor koristi platformu Udemy.com, on nije vlasnik. Ja sam vlasnik platforme e92.hr, i od toga imam prihod 0 kn. Recite mi jedan jedini valjani razlog da ja ne ugasim e92.hr svoju privatnu školu i svoje proizvode, obrazovne tečajeve ne plasiram preko Udemy.com kao korisnik platforme Udemy.com.
Tko mi brani da radim za Uber? Onako iz razonode malo i promjene? Korisnik a ne vlasnik! Ako mi se ne svidi Udemy, eto me na WizIQ. Ili na obje. Već sam korisnik platforme Lulu.com koja automatski sve što napišem na engleskom šalje na Amazon.com i o svemu brine, prodaji, pakovanju, slanju materijalnih knjiga.
Ma čekajte o čemu ja uopće pričam - recite mi vi čega bi ja to trebao biti vlasnik a ne korisnik danas?
Ako je to kružna ekonomija, onda smo mi već odavno s obje noge u njoj, samo eto nismo znali to. Bar ja nisam znao to, ne znam za vas. Nisam znao da se to zove #kruznaekonomija

Primjedbe