Kad ću ja konačno prestati biti entuzijasta

To sam se pitao i odgovor je ne znam, a vjerujem nikad.

Moja definicija entuzijaste glasi ovako, prema vlastitom iskustvu.  Entuzijasta je kao buldog, ugrize nešto od onog što naleti i ne pušta, nego kad on odluči pustiti. Tri su tu elementa o kojima imam volju pisati.


  1. ugrize nešto od onog što naleti,
  2. ne pušta,
  3. nego kad on odluči pustiti
1. Sve što sam radio u životu i što radim je našlo mene, a ne ja našao to. 

- FESB sam upisao jer me je jedini primio bez prijemnog, pa se nisam niti spremao za druge fakultete, meni tada puno bliže.

- Željezara Sisak me je stipendirala pa sam prvi posao imao kod njih.

- Jugoplastika je tražila šefa održavanja, ja sam se javio i primili su me.

- Tesla Ericsson su tražili ispitivača prve programabilne centrale ARE u Kijevu, prihvatio sam.

- Jadroplov je uveo radno mjesto brodski elektroničar, pošao sam na brod.

- Supruga je otvorila Školu stranih jezika, ja sam se šlepao sa Školom računala.

- Državna škola me je pitala da li bih im napravio program za web dizajnera, napravio sam i radio za njih.

2. Gdje sam god radio nešto sam otkrivao, učio, eksperimentirao, i dok to nisam odradio nitko i ništa me nije moglo odvući s tog radnog mjesta. Koliko je tko imao za otkrivati i učiti, toliko sam ostajao. 

3. Sve sam napuštao svojom voljom. Nikad nisam prihvatio bolju ponudu, dapače, to je ličilo na pilu, taman da će mi korijen početi rasti, a ja odem opet na početak.

Entuzijasti su danas najveće bogatstvo. Kapital ih traži ko' iglu u plastu sjena, baš radi one tri osobine. Kapital će uložiti u koliko god treba start-upova samo da pronađe jednog entuzijastu i činit će to još najmanje 20 godina, prema HBR-u.

Biznisi platforme su entuzijasti, tradicionalni biznisi to danas više nisu, pa se entuzijasti masovno sele na platforme. Radi toga će platforme samo rasti i rasti, a tradicionalni biznisi propadatai i propadati.

Autori HBR-ovog članka su dobar posao učinili. Kina, Indija, Brazil neće prestati rasti još 20 godina, rast starije populacije, moje generacije baby boomersa, trajat će 20 godina a stariji štede, i rast tehnologije, tri su stavke radi kojih se kapital nagomilao i radi kojih će se nagomilavati još 20 godina.

Ako mene pitate, ljepšeg života od entuzijastovog nema niti je ikad bilo.

Primjedbe