Kad god želiš prekinuti učenje, nađi razlog da to ne učiniš

Puno nas uči engleski kod najboljeg profesora engleskog na svijetu, A. J. Hogea. Čitam komentare. jako jako puno ljudi piše: odustao sam jer imam osjećaj da ne napredujem više.

Trebamo odslušati 38 lekcija, svaku slušati 7 dana, dnevno 2-3 puta. Što više to bolje. Ja slušam engleski već 15 mjeseci, od toga sam na 14 lekciji programa PowerLessEnglish i neki dan i meni se javi osjećaj da ne napredujem.

Evo moga objašnjenja, samome sebi. Što bi bilo kad bi djete od pet godina reklo, čujte roditelji, čujte moje tete u vrtiću, moji prijatelji, ja prestajem slušati vas jer imam osjećaj da uopće ne napredujem u govoru.

Ili, u 10 godini reći sebi, ja odustajem od rasta jer imam osjećaj da uopće ne rastem.

Nije jednostavno zadržati entuzijazam kad znam da već mjesecima u filmskom govoru prepoznam, razumijem tek jednu ili dvije engleske riječi po jednoj rečenici. Izgleda mi stvarno da se ne mičem s mjesta.

Ali se onda uvijek brzo prisjetim da je moj cilj govoriti/razumjeti "fluently & confidently" bez prijevoda i prisjećanja. A to se može samo životom svaki dan u sredini koja govori engleski, i ja to sad imam zahvaljujući YouTube-u, TED-u, internetu, audio knjigama.

Gdje bi bila tisućugodišnja maslina da je prije petsto godina rekla sebi, ja više neću rasti jer mi se čini da sam već 100 godina iste veličine.

Naravno da mi nema uspjeha s engleskim, ako prekinem s učenjem. I obrnuto, uspjet ću ako ne prekinem. Kad god pomislim na prekid učenja, zamislit ću sebe kako tečno govorim i tečno razumijem i nastavit ću s učenjem.

Primjedbe