Zašto pobjednici pobjeđuju?

Ova knjiga mi je dala odgovor na pitanje u naslovu:
Elite Minds: How Winners Think Differently to Create a Competitive Edge and Maximize Success
Ukratko
Našim tijelom upravlja svijest. Svakom događaju prethodi svijest. Tako i pobjedi prethodi svijest. Koja svijest? Jer svijest ima svjesni dio i nesvjesni dio ili podsvijest. Našim tijelom upravlja podsvijest. Konkretno, u podsvijesti se nalazi naša vjera u sebe, vjera da ćemo pobijediti ili da nećemo pobijediti.
Primjer 1
Hrvatski reprezentativci su u svojoj podsvijesti imali vjeru da mogu biti prvaci svijeta. Dalić je vjerojatno na tome radio pod 1. , da svima u podsvijest dođe vjera u sebe i svoj tim.
Kad smo došli među osam pomislio sam kako smo sad svi osmi na svijetu a da će netko od tih osam biti prvi, netko drugi itd.
Nakon Engleza više nisam vjerovao u sreću. Sad znam što se dogodilo. Pobijedili smo Dansku, Rusiju tijesno ne radi sreće nego što smo za toliko više vjerovali u pobjedu od njih. Jer, svih osam je vjerovalo da mogu biti prvaci svijeta, a mi smo vjerovali mrvicu više od svih osim Francuza.
Pouka: ako nam nešto ne ide od ruke onda se upitajmo da li mi u to vjerujemo stvarno. Budimo iskreni prema sebi.
Primjer 2
Od svih start-upa na svijetu uspjeli su samo oni koji nisu imali "exit", u kojima pokretači nisu izišli nego ostali više decenija ili doživotno.
Ulagači u Google, Facebook, Microsoft, Apple su uvjetovali ostanak osnivača ugovorom na više decenija. Zašto? Zato što ulagači ulažu u vjerovanje ljudi pokretača start-upa više nego u ideju.
Ako bi itko mene pitao što mislim o njegovoj ideji, moj odgovor bi glasio: ako ti vjeruješ u svoju ideju toliko da ćeš joj posvetiti cijeli svoj radni vijek, ideja je genijalna i uspjet ćeš.

Primjedbe